Wednesday, July 29, 2015

Jalan-Jalan Gold Coast Australia Part 5 (Last)

Hari last. Sedih. Macam tak percaya masa berlalu cepat sangat. Hari ni, pergi Brisbane, ibu kota Queensland. Oh aku belum terangkan lagi eh, Gold Coast ni nama tempat. Ianya terletak dalam negeri Queensland di negara Australia.  Dalam satu jam perjalanan dari Gold Coast gitu.


Perasan tak apa yang aku perasan? Haha. Berbanggalah wahai anak Kelantan sekalian!


 
Singgah shoping di Direct Factory Outlet dulu.
 Kat Direct Factory Outlet ni, takde tempat solat tau. Maka sudahnya? For the first time ever aku solat tepi jalan kat tempat parking. Rasa insaf kejap negara sendiri penuh dengan kemudahan.


Ni kat museum. Museum apa entah tak ingat pulak. Sorry!






Eye on Brisbane? Eh suka hati aku aje. Haha. Tak ingatlah. Tapi aku naik benda alah ni.


Brisbane River Taxi. Bahagian akhir yang penuh kesayuan.

Pasang angan-angan untuk further study sini. University of Queensland.




Maka sampai di situlah perjalananku di bumi Australia. Keesokannya pagi-pagi lagi dah naik flight berangkat pulang ke tanah air. Ha, imigresen lagi. Eh tak, kali ni kastam pulak rampas gunting dengan Listerine aku. Alahai, ada-ada ajelah yang tak kena aku ni.

Oh dari awal cerita ni korang mesti tertanya-tanya kan siapakah gerangan gadis comel yang selalu bergambar dengan aku tu? Dia anak kawan surau ibu aku. Tak adalah baya aku sangat pun. Umur dia baru 14, tapi dia kamceng dengan aku. Kat Australia sana dialah kawan aku, roommate aku. Dialah yang layan kerenah aku nak bergambar bermacam-macam gaya. Haha. Sorry Mimi kalau akak annoying!

Oh ini ada beberapa keping gambar lagi nak belanja. Enjoy and terima kasih for reading!


Tempat segala ubat-ubatan dijual. Kinda a pharmacy.




0 comments: