Wednesday, July 29, 2015

Jalan-Jalan Gold Coast Australia Part 3



Third day in Australia. Alright, hari ni kita meneruskan perjalanan ke Mount Tamborine. Hiking ke? Eh taklah nak. Kita pergi melancong dengan senior citizen maka hiking taklah sesuai untuk dijadikan salah satu aktiviti dalam itinerary. Memandangkan diri aku sendiri ni pun macam senior citizen (cepat penat, cepat mengah, cepat lenguh, cepat migrain) maka aku tak kisah sangat pasal aktiviti lasak tak ada tu. Huhu.

Okay jom cuci mata!


Jalan jauh ke dalam hutan semata2 untuk Curtis Fall ini.





 Lepas bergerak dari Mount Tamborine, singgah Germany Cuckoo Clock Nest. Tempat jam-jam antik dijual. Takdelah teman beli yeop. Mahal bebenor takdelah teman mampu. Ambik gambo je mampu sebab scenery was soooo superb and damn amazing!








 Selesai mencuci mata di Mount Tamborine, maka inilah saat yang paling ditunggu-tunggu buat semua perempuan yang berfitrah perempuan. Haha. Shopping of course yehaaaa!

Tempat shopping di Harbour Town. Lenguh-lenguh kaki ayang ni, bang round keluar masuk setiap satu kedai. Dahlah kasut aku bertumit. Oh incheee zauj nanti urutkan kaki ittew yew?(Harap muntah sebaldi)

Sebelum shopping, makan dulu. Kofte Burger. Halal katanya.
                                                                     
Aku tak boleh telan. Tapi dah berbelas dollar habis so telan jugak.

Turkish Coffee. Serius... tak sedap! Dahlah mahal.



                   
                   




                                                                                                                                                                                        



Selesai shopping. Yang aku boleh cerita, tangan aku tak cukup untuk membawa barang-barang yang aku beli. Haha. Agaklah sendiri. Balik tu sakit kaki, sakit kepala. Hah… padan muka!


Malam tu, tak ada aktiviti tapi Pakcik Din offered kitorang pergi Surfers Paradise buat kali kedua.

So, aku yang tak berapa nak stabil ni tetap berdegil juga untuk pergi.


Ingat kat Melaka je hado beca? Australia pun hado!

Paling sempoi. Selipar vending machine. Ni Malaysia tak ada ni. Haha.


Aku tak ingatlah apa nama ni. Yang pasti, train la.




So itulah cerita hari ketiga. Cerita hari keempat? Jom, next entry!



























0 comments: